Chust brendi asosida baliq goʻshtini qayta ishlash va chiqindilaridan parrandachilik uchun ozuqaviy qiymati yuqori boʻlgan yem ishlab chiqarish.
Baliq go‘shti yuqori biologik
qiymatga ega bo‘lib, parhez xususiyati afzalliklariga ega bo‘lganligi uchun
insonlar hayotida yaxshi ozuqa hisoblanadi. Dunyoning rivojlangan mamlakatlari
Yaponiya, G‘arbiy Yevropa, Shimoliy Amerika, Avstraliyada Aholi jon boshiga bir
yilda isteʼmol qilinadigan baliq go‘shti o‘rtacha 25-45 kg ni tashkil etadi.
Dunyo bo‘yicha bu raqam 22 kg tengdir. Butun jahon sog‘likni saqlash tashkiloti
xulosasiga kura, xar bir inson bir yilda o‘rtacha 12-16 kg baliq go‘shti
isteʼmol qilishi lozim. Afsuski, mamlakatimizda bir kishi bir yilda o‘rtacha 7
kg dan baliq go‘shtini isteʼmol qilmoqda va bu yillik 360 ming tonna ehtiyojni
keltirib chiqaradi. Shu bois respublikamizda intensiv akvakulturani
rivojlantirish bugungi kunning eng muhim masalasiga aylangan. Shu sababli Chust
innovatsion hududida baliq mahsulotlarini qayta ishlash va Chust brendi ostida
ishlab chiqarish, aholini go‘sht mahsulotlariga bo‘lgan ehtiyojlarini
qondirish, shuningdek baliq mahsulotlarini qayta ishlash jarayonida hosil
bo‘lgan chiqindilarni qayta ishlash orqali parrandalar uchun ozuqaviy qiymati
yuqori bo‘lgan ozuqa - yemlarni ishlab chiqarish loyihani asosiy maqsadi hisoblanadi.
Hozirgi kunda aholini go‘sht mahsulotlariga bo‘lgan ehtiyoji yuqoriligicha
qolmoqda va chiqindilarni qayta ishlash texnologiyalariga bo‘lgan talab xam
katga. Shu sababli Chust innovatsion hududida baliq mahsulotlarini qayta
ishlash va undan hosil bo‘lgan chiqindilarni qayta ishlash orqali parrandalar
uchun ozuqaviy qiymati katga ozuqa-yemlarni ishlab chiqarish dolzarb
muammolardan hisoblanadi. Loyiha davomida nafaqat baliq mahsulotlari balki
tovuq, o‘rdak, hoz, quyon go‘shtlarini qayta ishlash xam yo‘lga quyiladi. Bu
orqali Aholi xonadonlarida boqilayotgan tovuq, o‘rdak, g‘oz va quyonlarni
korxona tomonidan sotib olish va ularni jo‘jalarini aholiga tarqatish bilan
innovatsion tadbirkorlik xam yo‘lga quyiladi. Demak, aholiga jo‘ja tarqatiladi
va ularni sotib olish korxona zimmasiga tushadi. Aholi bilan tegishli tartibda
tuzilgan shartnomalar asosida faoliyat yuritiladi..